close

「戀愛他到底是什麼一回事?它來的時候我還不曾出世。」彷彿前世註定,戀愛似乎就是這麼一回事?!

Longer
Dan Fogelberg
天長地久
丹佛格柏

 

Longer than there've been fishes in the ocean

早在海裡有魚兒以前

Higher than any bird ever flew

比任何鳥兒飛到過的地方更高

Longer than there've been stars up in the heavens

遠在天上有星星之前

I've been in love with you

我就已經深愛著你

 

Stronger than any mountain cathedral

遠比任何山峰上的大教堂更堅固

Truer than any tree ever grew

遠比樹的成長更真實

Deeper than any forest primeval

比原始森林更深邃

I am in love with you

我與你墜入了愛河

 

I'll bring fire in the winters

我會在冬日裡,帶來熾火

You'll send showers in the springs

在春日裡,你帶來了陣雨

We'll fly through the falls and summers

我們將飛過秋天與夏日

----With love on our wings

——用我們愛的雙翼

 

Through the years as the fire starts to mellow

多年以後,當熾火轉為柔和

Burning lines in the book of our lives

燃燒著我們生命之書裡的字句

Though the binding cracks and the pages start to yellow

雖然封面已經斑駁,書頁亦逐漸泛黃

I'll be in love with you

我依然會愛著你

I'll be in love with you

我依然會愛著你

 

Longer than there've been fishes in the ocean

早在海裡有魚兒以前

Higher than any bird ever flew

比任何鳥兒飛到過的地方更高

Longer than there've been stars up in the heavens

遠在天上有星星之前

I've been in love with you

我就已經深愛著你

I am in love with you

我與你墜入了愛河

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    新手六 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()