這般的夜

修竹擬摘天上星
楊柳欲釣水中月

千葉搖曳
惹得星兒忽明忽滅

枝條擺蕩
惹得月兒半隱半輝

玉笛飛散
在這般的夜

回眸凝望
又想起了誰

冷風滿窗
陪伴著入睡

莫來秋雨
點點惹人淚

Leo. 2009.9.4.

One more night
Phil Collins

再一個夜晚

菲爾柯林斯

I've been trying oh so long to let you know
我已努力了好久,只想讓你知道
Let you know how I feel
讓你知道我的感受
And if I stumble if I fall, just help me back
若我摔跤跌倒,請扶我一把
So I can make you see
這樣我才能讓你明白

************************************
Please give me one more night
請再給我一個夜晚
Give me one more night
再給我一個夜晚
One more night cause I can't wait forever
因為我不能等一輩子
Give me just one more night
請再給我一個夜晚
Oh just one more night
再一個夜晚就好
Oh one more night cause I can't wait forever
因為我不能等一輩子
************************************

I've been sitting here so long
我已在此坐了許久
Wasting time, just staring at the phone
虛擲時光,就只望著電話
And I was wondering should I call you
考慮著該不該打電話給你
Then I thought maybe you're not alone
然後,我想你現在不是獨自一人

Repeat************************************
To************************************

Like a river to the sea
像河流終將流向海洋
I will always be with you
我將永遠與你同在
And if you sail away
如果你航向遠方
I will follow you
我將跟隨你

Give me one more night
再給我一個夜晚
Give me just one more night
再給我一個夜晚
Oh one more night, cause I can't wait forever
因為我不能等一輩子
I know there'll never be a time
我知道再也不會有另一次機會
you'll ever feel the same
你會感同身受
And I know it's only words
雖然僅僅是言語
But if you change your mind
如果你回心轉意
You know that I'll be here
我將隨侍在側
And maybe we both can learn
也許我倆都可學會

Repeat************************************
To************************************


arrow
arrow
    全站熱搜

    新手六 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()