close

腦部神經元在青少年時二度生長,其間連結再次變得混亂,對觀察他人感受度降低,常透露古怪及叛逆。師長們若低估了青少年的憂鬱,認為「少年不識愁滋味,為賦新詞強說愁」,未適時適度加以開導或關心,那麼在社會的邊緣,陰暗的角落,將會再有一群青少年藉著吸毒自我消愁!

Toy soldiers
Martika

玩具兵

瑪蒂卡 

 

It wasn't my intention to mislead you

我並未企圖要誤導你 

It never should have been this way

事情不應該是這樣的 

What can I say

我還能說什麼

It's true I did extent the invitation

我的確延長了對你的邀請

I never knew how long you'd stay

我從來不知道你會停留多久

When you hear temptation call

當你聽到了誘惑的召喚

It's your heart that takes, takes a fall

是你的心在沉淪

 

********************************

Won't you come out and play with me

你要出來和我一起玩嗎?

Step by step

一步接著一步

Heart to heart

心貼著心

Left right left

左邊、右邊、左邊

We all fall down like toy soldiers

我們像玩具兵一樣全部倒下

Bit by bit torn apart

逐一的被擊破、瓦解

We never win

我們是贏不了的

But the battle wages on for toy soldiers

但玩具兵的戰役依然持續進行著

********************************

 

It's getting hard to wake up in the morning

越來越難在早晨中醒來

My head is spinning constantly

我始終覺得頭暈目眩

How can it be

這怎麼回事

How could I be so blind to this addiction

我怎會盲目的陷溺其中

If I don't stop

如果我不懸崖勒馬

The next one's gonna be me

下一個就會是我

Only emptiness remains

只留下一片空虛

It replaces all, all the pain

取代了所有的苦痛

 

Repeat********************************

To********************************

 

Only emptiness remains

只留下一片空虛

It replaces all, all the pain

取代了所有的苦痛

 

Repeat********************************

To********************************

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    新手六 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()