人們說愈偏僻的地方,玫瑰長得愈野也愈美!她的花瓣嬌柔,她的風姿嫵媚!儘管她的刺是如此尖銳,我卻執意沈醉!那怕切心之傷,那怕渾身是血!

 

 

Every rose has its thorn

Poison

每朵玫瑰都有刺

毒藥樂團 

 

We both lie silently still in the dead of the night

我倆靜靜的躺在黑夜的死寂中 

Although we both lie close together

儘管我們靠得很近 

We feel miles apart inside

卻覺得心在幾哩之外 

Was it something I said or something I did

是不是我說了或做了什麼

Did my words not come out right

是否我說錯了話

Though I tried not to hurt you

儘管我試著不傷害你

Though I tried

儘管我真的試過

But I guess that's why they say

但我想那就是為何有人會說:

 

************************************

Every rose has its thorn

每朵玫瑰都有刺

Just like every night has it's dawn

就像每個黑夜盡頭將是黎明

Just like every cowboy sings a sad, sad song

就像每個牛仔唱著悲傷的歌

Every rose has its thorn

每朵玫瑰都有刺

************************************

 

I listen to your favorite song

聽到你最愛的那首歌

playing on the radio

從收音機裡播放出來

Hear the DJ say

聽到DJ

love's a game of easy come and easy go

愛情是來的快、去的也快的遊戲

But I wonder does he know

但我懷疑他懂什麼

Has he ever felt like this

他可有過這樣的感受

And I know that you'd be here right now

我曉得你一定會出現

If I could have let you know somehow I guess

如果我讓你明白這一切的話

 

Repeat************************************

To************************************

 

Though it's been a while now

雖然已經好一陣子了

I can still feel so much pain

我仍然覺得很痛

Like the knife that cuts you

像把刀子在割

The wound heals, but the scar, that scar remains

傷口癒合了,卻留下了疤痕

 

(間奏)

 

I know I could have saved our love that night

那一夜,我本來可以挽回我倆的愛

If I'd known what to say instead of making love

如果我曉得該說些什麼話而非纏綿

We both made our separate ways

但我倆終究走向分手的路

 

Now I hear you've found somebody new

如今,聽說你有了新歡

And that I never meant that much to you

但我從未苛責於你

To hear that tears me up inside

當我聽見時心在撕裂

And to see you cuts me like a knife

你像一把刀劃傷了我

 

Repeat************************************

To************************************

arrow
arrow
    文章標籤
    搖滾樂
    全站熱搜

    新手六 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()