close

往日的歡笑是否已經遺落?還是隨著痛苦淹沒?人生中的酸甜苦鹹,誰沒有嚐過!所謂的幸福,或許只要心靈上的灑脫!

 

The way we were

Barbra Streisand

我倆的過去

芭芭拉史翠珊 

 

Memories light the corners of my mind

回憶,照亮了我內心的角落 

Misty water-colored memories of the way we were

那些朦朧如水彩一般的過往回憶

 

Scattered pictures of the smiles we left behind

散落的照片裡,有我們遺落的笑容

Smiles we gave to one another for the way we were

為我倆的過去所給予彼此的笑容

 

Can it be that it was all so simple then

還能像從前一樣那麼單純嗎?

Or has time rewritten every line

還是時間重寫了每一行每一句?

If we had the chance to do it all again

如果我們有機會重來一遍

Tell me, would we, could we?

告訴我,可以嗎?可能嗎?

 

Memories may be beautiful and yet

回憶也許是美麗的

What's too painful to remember

那痛苦得讓我們不願想起的是什麼?

We simply choose to forget

竟讓我們乾脆選擇了遺忘

So it's the laughter we will remember

於是,我們將只記住歡笑

Whenever we remember the way we were

當我們回憶起我倆的過去

 

The way we were

我倆的過去

arrow
arrow
    文章標籤
    英文老歌
    全站熱搜

    新手六 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()