close

分不清雨水或淚水,訴不盡深情和傷悲。淚水還未停歇,只得在雨中繼續來回。誰喜歡下雨?只是它能掩飾心碎。物理老師曾說:不管杯子裝的是冰水或熱水,總是熱的一邊會流淚!

Crying in the rain

The Everly Brothers

在雨中哭泣

艾佛利兄弟

 

I'll never let you see

我絕不讓你看見 

The way my broken heart is hurting me

我破碎的心讓我傷痛的樣子

I've got my pride

我有我的尊嚴

And I know how to hide all my sorrow and pain

而且我知道如何隱藏憂傷與痛苦

I'll do my crying in the rain

我會在雨中哭泣

 

If I wait for stormy skies

如果我等待暴風雨的天空

You won't know the rain from the tears in my eyes

你不會知道我眼中是淚是雨

You'll never know that I still love you so

你永遠不會知道我依然深愛著你

Though the heartaches remain

儘管心痛仍在

I'll do my crying in the rain

我會在雨中哭泣

 

Raindrops falling from heaven

雨滴從天空落下

Could never take away my misery

帶不走我的傷悲

But since we're not together

但自從我們不再相聚

I'll wait for stormy weather to hide these tears

我會等待暴風雨以掩飾淚水

I hope you'll never see

但願你永遠沒看見

 

Someday when my crying's done

有一天當我不再哭泣

I'm gonna wear a smile and walk in the sun

我會面帶笑容,走在陽光裡

I may be a fool

也許我很傻

But till then, darling

但到那個時候,親愛的

You'll never see the complain

你再也聽不到抱怨

I'll do my crying in the rain

我會在雨中哭泣

 

arrow
arrow
    文章標籤
    英文老歌
    全站熱搜

    新手六 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()